رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اخطار قطع گاز برای  ۳۰۰ واحد اداری/ گاز ۲۲ واحد اداری قطع‌ شد

13:28 - 05 دی 1400
کد خبر: ۷۸۴۵۴۰
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: روزانه ۴ هزار واحد اداری مورد بازرسی قرار می‌گیرند و تاکنون ۳۰۰ واحد اداری، اخطار دریافت کرده‌اند و گاز ۲۲ واحد اداری نیز قطع‌ شده است.
_ سید جلال نور موسوی با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه گستره سرما در پهنای کشور حاکم است و مصرف گاز به‌شدت بالا رفته است، گفت: حدود یک هفته این سرما در کشور باقی خواهد ماند و انتظار داریم که مصرف گاز تا ۶۰۰ میلیون مترمکعب در بخش خانگی و واحدهای تجاری افزایش پیدا کند که اثرات مصرف باعث برهم خوردن موازنه گاز در خطوط انتقال می‌شود.
 
وی ادامه داد: بنابراین  مجبور هستیم تا این موازنه را با کاهش مصرف در بخش‌های دیگر جبران کنیم؛ به این معنا که ما در حال حاضر برای نیروگاه‌ها مجبوریم مصارف را محدود کنیم و به  تعهداتمان که ۱۰۰ میلیون مترمکعب است برسیم و بقیه از سوخت‌های مایع استفاده کنند؛ در بخش‌هایی مانند فولاد، پتروشیمی و سیمان  اعمال محدودیت از قبل انجام‌شده و کماکان هم دایر است.
 
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز تصریح کرد: طبق مصوبه قانونی باید گاز تحویلی به فولادسازان ۱۵ میلیون مترمکعب باشد که در حال حاضر مقداری بیشتر از این حد است، سیمان‌ها باید ۵ باشد که تقریباً رعایت می‌شود، پتروشیمی‌ها هم باید ۵۰ باشد که در اینجا هم کمی بیشتر از حد مصوبه شورای عالی امنیت ملی در حال مصرف هستند ولی فشارهای بخش خانگی و تجاری اگر بیشتر شود اعمال محدودیت‌ها به این سمت هم خواهد رفت.
 
نور موسوی ادامه داد: تولید تقریباً ثابت و در حداکثر ظرفیت خود است؛ خوشبختانه امسال تمام تعمیرات و بازنگری‌هایی که قرار بود در بخش‌های مختلف انجام شود، انجام‌شده و حداکثر تولیدی که تحویل خطوط ما می‌شود بین ۸۱۴ تا ۸۲۰ میلیون مترمکعب است.
 
وی  گفت: آبان ماه سرمای بسیار شدیدی داشتیم و به همین دلیل مصارف بخش خانگی خیلی بالاتر از دوره مشابه سال گذشته بود، وقتی سرما زودرس و غافلگیرکننده شد محدودیت بیشتری به نیروگاه‌ها داده شد و مصارف پایین آمد، در آذرماه تقریباً بیشتر هوای گرم داشتیم و حتی در برخی جاها باد گرم داشتیم و مصارف بخش گرمایشی منازل افت پیدا کرد و توانستیم تا ۱۷۵ میلیون مترمکعب گاز نیروگاه‌ها را تأمین کنیم و ذخایر سوخت مایع جبران شود و به میزانی رسید که الان جای نگرانی برای استفاده از سوخت مایع برای نیروگاه‌ها وجود ندارد.
 
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ادامه داد: وزارت نفت از ظرفیت ماده ۱۲ قانون استفاده کرده و مصوبات متعددی را در بخش‌های مختلف ازجمله گازرسانی به بخش واحدهای تولیدی و صنایع داشته اما تصویب پروژه‌ها با سازمان برنامه بودجه است.
 
نور موسوی تصریح کرد: وزارت نفت در خصوص تأمین سوخت موظف است اقدام کند به عبارتی اگر احیاناً سرجمع مصرف سوخت کاهش پیدا کند از میزان کاهش‌یافته ماده ۱۲ تحقق پیدا می‌کند، بنابراین ما منتظریم تحقق یک راندمان بالایی را شاهد باشیم تا سازمان برنامه‌وبودجه مابه‌التفاوت  آن را برای جبران ماده ۱۲ اعلام کند.
 
وی به‌ضرورت مدیریت تولید و توزیع برق و گاز در فصل سرما تأکید کرد و گفت: هم‌اکنون روزانه ۴ هزار واحد اداری مورد بازرسی قرار می‌گیرند و تاکنون ۳۰۰ واحد اداری، اخطار دریافت کرده‌اند و گاز ۲۲ واحد اداری نیز قطع‌شده است.
 
 

برچسب ها: وزارت نیرو گاز

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *